vineri, 16 aprilie 2010

Ce anume face ca o reclama sa vanda produsul? Multi arata cu degetul inspre mesaj...altii inspre personajele garant folosite. Putini insa se gandesc si la coloana sonora. De cate ori nu vi s-a intamplat sa google-iti "melodia din reclama x"? De cate ori nu vi s-a intamplat sa fredonati o melodie din reclama si imdeiat sa va amintiti si produsul promovat? Care ar fi oare motivul folosirii unei melodii intr-un spot, daca nu acela de a-ti transmite mesajul? Ce altceva este muzica, daca nu comunicare? Rolul melodiei, ca si al spotului este de a vinde, insa o face subtil, pe cale emotionala. Atat versurile, cat si linia melodica trebuie sa se integreze perfect in personalitatea produsului, altfel, efectele vor fi departe de cele dorite. La fel de adevarat este si faptul ca muzica este irelevanta intr-o reclama care mizeaza pe emotia transmisa de imagini. Sunt cazuri in care melodia se identifica deja cu brandul respectiv si ajungi sa nu le mai poti percepe separat. In ultima vreme, in peisajul publicitar romanesc Orange, Vodafone si Cosmote se intrec in melodii care de care mai interesante. Personal, ador melodia Upside Down - Paloma Faith,folosita de Orange in ultimul spot. Mi-au ramas in minte si The Love Song - K-OS , din spotul "Musculita"(Vodofone), Reamonn - Supergirl(Connex),Meravigliosa creatura-Gianna Nannini(Fiat).





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu