miercuri, 16 decembrie 2009

Femeia în publicitate

Reclamă la ceas???


Ne-am obişnuit să urmărim campanii care promovează fotomodele sau celebrităţi retuşate cu ajutorul calculatorului,făcându-l pe consumator să-şi dorească să arate cât mai aproape de personajul din reclamă.De-a lungul timpului,idealul feminin a evoluat către fiinţe inaccesibile,ireale,cu care consumatorii nu se mai pot identifica şi faţă de care au început să protesteze,acuzând distorsionarea reperelor de frumuseţe.Imaginea femeii este folosită numai în scopuri publicitare şi companiile se gândesc numai să-şi vândă produsele sau serviciile şi să obţină profit.Publicitatea foloseşte o imagine ideală a femeii,mereu tânără şi frumoasă,indiferent de produsul la care face reclamă.Femeia a fost plasată fie în contexte casnice(promovând produse electrocasnice produse alimentare,detergenţi de vase sau de rufe),fie în ipostaze incitant erotizante(pomovând parfumuri,cosmetice, autoturisme,sau tot felul de produse pentru prezentarea cărora nu era nevoie de prezenţa ei).Repercursiunile acestor imagini distorsionate ale femeii ideale au un impact extrem de puternic asupra psihicului femeii,iar multe dintre ele,prin efortul de a ajunge la această imagine ideală se confruntă cu boli digestive grave precum bulimia şi anorexia.
Cu siguranţă vă aduceţi aminte de campaniile "Mr.Proper" sau "Dero Alb".Şi în acest caz,femeia,deşi gospodină,alege produsul respectiv la recomandarea unui bărbat(!!!).Harap-ALb,transformat în reclamă în Dero Alb apare ca prin minune,scoţând-o pe gospodină din impas(cum să scoată petele persistente,cum să termine curăţenia mai repede,pentru că vin în vizită socrii?)În ipostaza de gospodine,de mame,se induce ideea că singura preocupare a femeii este cea de îngrijitoare,fiind într-o continuă cursă către un alb şi mai alb,mai strălucitor.
Preferata publicitarilor rămâne însă folosirea corpului femeii ca obiect sexual,în vânzarea celor mai neaşteptate produse.Cea mai stupidă în acest sens mi s-a părut reclama la vodka Kreskova.Nici peisajul autohton nu a renunţat la aceste clişee.Cea mai evidentă manifestare de discriminare de gen este campania ING,care ne spune că Sorin este capul familiei şi SPONSORUL OFICIAL!!!Ţinta cosmeticelor este evident femeia,care este bombardată zilnic cu mesaje de genul:"păr de caşmir","ten mai tânăr cu 10 ani","buze cu strălucire de diamant",toate acestea promise de produse care vând nemurirea.Produsele sunt investite şi cu rol social,fixând în mintea femeilor ideea că doar folosindu-le,pot dobândi succesul în societate şi admiraţia bărbaţilor.
În schimb,bărbaţii promovează băuturi alcoolice,autoturisme sau produse bărbăteşti.În majoritatea cazurilor,aceştia complotează împreună cu fii să producă pete pe care femeia să le spele cu detergentul X.Este simpatică reclama la Heineken,care parodiază bărbaţii extaziaţi în faţa unui figider plin cu bere.Am putea spune că şi imaginea bărbatului este distorsionată.El este simpatic doar în ipostaza unui semiretardat, care nu ştie să spele vase,îşi murdăreşte tricoul sau pătează faţa de masă,spre disperarea femeii,care evident,îl va scoate din încurcătură.
Indiferent de situţie şi de produsele cărora le face reclamă,femeia este mereu tânără şi frumoasă,mulţumită cu condiţia ei de simplă mamă şi gospodină.Din păcate,femeia pe care o pun în lumină spoturile este departe de cea reală.
value="http://www.youtube.com/v/fsOWWFghyw4&hl=en_US&fs=1&">

Inglourious Basterds

Oare e ceva în neregulă cu mine dacă am râs la Inglourious Basterds?Da,am râs,cu toate că trailer-ul anunţa scene violente şi mult sânge.Am avut tot timpul impresia că mă uit la Kill Bill,aceeaşi tipologie a personajelor,umor negru,coloană sonoră şi cadre specifice.Interesant că Brad Pitt nu a acaparat atenţia şi a fost eclipsat de Christoph Waltz,în rolul nazistului Landa.M-a bucurat enorm scena
în care Hitler a fost ciuruit de gloanţe,păcat că nu s-a întâmplat aşa şi în realitate. În rest,filmul este specific lui Tarantino: tensiune în dialog,personaje bine conturate şi,spre surprinderea mea,nu foarte multe scene violente.

PRint-the image is the message


Citeam zilele trecute despre importanţa mesajului vizual în comunicare şi aşa am dat peste un eveniment marca Prime,care va avea loc joi,17 decembrie,la Orange concept store,ora 16:00.Se pare că ideea le-a venit în urma unor cercetări asupra cunoştinţelor studenţilor la Comunicare.Nici nu vreau să mă gândesc la concluziile cercetării.Sunt convinsă că de la teorie la practică mai este mult şi asta pentru că în facultate nu te învaţă nimeni să jonglezi cu un amărât de Photoshop sau Corel.Am fost surprinsă să văd că majoritatea angajatorilor din acest domeniu cereau şi cunoştinţe de acest gen şi aşa am fost nevoită să învăţ singură.Ar fi bine dacă programul academic de profil ar include minime cunoştinţe de design grafic.

luni, 14 decembrie 2009

Ţeapăăă!!!

Foarte reuşită "Cronica Cârcotaşilor" din 9 decembrie.Deşi urăsc melodia asta,versurile se potrivesc perfect situaţiei politice actuale.Foarte bune şi pozele photoshopuite ale mogulilor trişti.